Johannes Larsen Museet vinder Turismeprismen 2023

jan 16, 2024

På museet er der stor glæde over den flotte pris og den vigtige anerkendelse fra lokalområdet.

Mandag aften var 180 mennesker samlet til nytårskur i Anexet på Lundsgaard Gods i Kerteminde. I forbindelse med nytårskuren uddelte Kerteminde Erhvervsforenings og Erhverv og Turisme Kerteminde to priser: Turismeprisen og Erhvervsprisen 2023.

Johannes Larsen Museet var nomineret til Turismeprisen ved siden af Lulu’s Café og Boutique, Stutteri Ask, Café Kirkeladen og Turismens Venner, og det var en offentlig afstemning, der afgjorde, hvem der skulle løbe med den prestigefyldte pris.

Med mere end 1/3 af stemmerne vandt Johannes Larsen Museet Turismeprisen. I nomineringen blev museets status som kulturelt fyrtårn i Kerteminde blandt andet blev fremhævet. Samtidig satte nomineringen også fokus på museets ihærdige arbejde med at forny udstillinger og omgivelser i fynbomalernes gamle kunstnerhjem, så gæsterne kan gå på opdagelse i de autentiske og smukke omgivelser og samtidig få nye oplevelser.

”Vi er meget taknemmelige for, at Johannes Larsen Museet fik årets turismepris i Kerteminde Kommune. En stor tak til alle, der har stemt på os. Johannes Larsen Museet er både et enestående kunstnerhjem og et moderne kunstmuseum med skiftende særudstillinger. Museet har en solid lokal forankring med mange frivillige, en aktiv museumsforening og et godt samarbejde med kommunen. Og så har vi nogle rigtig dygtige og engagerede medarbejdere, som brænder for at give museets gæster en god oplevelse. Prisen er et rigtig dejligt skulderklap. Vi glæder os til at fortsætte arbejdet her i 2024, hvor der venter mange nye spændende udstillinger og aktiviteter for både lokale og turister,” siger Mette Ladegaaard Thøgersen, direktør Østfyns Museer.