Johannes Larsen fylder 155 år

nov 29, 2022

Efter to år uden den traditionelle fejring er det en stor glæde igen at kunne invitere til Johannes Larsens fødselsdag.

Som altid er det tredje juledag, hvor der vil være fri entré fra kl. 10 til 16 på museet.

Hoveddøren til Alhed og Johannes Larsens villa åbnes i dagens anledning, så man kan besøge det gæstfrie kunstnerhjem ligesom i gamle dage. Kom forbi og læg en hyggelig og stemningsfuld kunstpause ind i juledagene.

Kl. 10-14 fletter ”Posedamerne” smukke julefugle.

Kl. 15 vil der være jule- og nytårshilsner samt et par fællessange i Salen i særudstillingen.

Leder af Johannes Larsen Museet, Jeppe Priess Gersbøll, runder særudstillingen ”fugl 2022” af, fortæller om Larsen og Blichers trækfugle og spiller til sangene. Formand for Kerteminde Museumsforening, Steen Hjorth synger også for.

Kaffehuset vil holde åbent i museets åbningstid. Se dagens lækre jule- og vintertilbud. Du kan læse om Kaffehuset her.

Vi håber at se mange af jer og sammen fejre Johannes Larsen her på Møllebakken i Kerteminde.

Rylen i det fynske ø-hav

Turen går til Gambøt, Ristinge, Hjortø/Birkholm, Kleven, Avernakø (med forbehold for vind og vejr). Rylen vil derfor ikke være at finde på sin sædvanlige plads i Kerteminde Havn i perioden.

Velbesøgt arrangement: Møde med fuglekunstneren Jens Gregersen

Den 9. juli var der fuldt hus på sommerudstillingen "NÆRVÆR - Lars Jonsson & Jens Gregersen", da fuglekunstneren Jens Gregersen mødte både frivillige og museumsgæster. Arrangementet begyndte med en spændende rundvisning, hvor de frivillige fik en eksklusiv indsigt...