Ny flot belysning i særudstillingsbygningen

Gæsterne er glade, og det er det vigtigste. Ja, der flere af de stedkendte, der spontant har udbrudt: ”Endelig fik de sat ordentlig lys på billederne”. Vi kunne ikke være mere enige. For nylig blev elektrikeren færdig og vores teknikere fik justeret alle spots og lamper på plads. Vi er naturligvis også meget tilfredse, da nyt lys længe havde været på ønskesedlen, og det ikke er en helt enkelt proces at nå i mål med.

Jeppe Priess Gersbøll, leder af Johannes Larsen Museet, siger: ”Det er glædeligt at se særudstillingen – meget passende Oluf Høsts intense kolorisme aktuelt – komme endnu mere til sin ret med den nye belysning. Der er tale om state of the art-udstillingslys til et moderne kunstmuseum og dets gæster, tilpasset lige vores ønsker og behov, og med en stor grad af fleksibilitet, variationsmulighed og ressourceudnyttelse. På mange måder træder vi nu ind i en ny tid, når vekslende udstillinger og kunstværker kan iscenesættes med imødekommelse af forskellige krav og ønsker. Vi har også scenelys til arrangementer, og vi kan tilpasse hver eneste lampe, alt efter om det er gammel eller ny kunst, en skulptur, et oliebillede eller en sart, lysfølsom akvarel, hvor vi kan dæmpe helt ned. Der er mange muligheder, som dermed også bidrager teknisk og æstetisk til præsentationen af de særudstillinger, vi vil vise i årene der kommer. En kæmpestor og varm TAK til vores trofaste og dedikerede sponsor EH invest, der har bekostet den nye udstillingsbelysning til Vingen.”

EH invest, der som nævnt har betalt for lyset, har tidligere bidraget værdifuldt på flere fronter til museet, bl.a. købet af AJ-stolene i Salen, Larsens Køkkenhave, udemøblement til Kaffehuset og diverse andre projekter, som vi og gæsterne nyder godt af eller som har betydet en forskel for videreudviklingen af Johannes Larsen Museet. Som museum er vi taknemlige over samarbejdet og den store støtte, som EH invest har vist os gennem adskillige år.

Det er det fynske belysningsfirma Søberg Lystek, der står bag belysningen. Et firma, der bl.a. har lavet lysløsninger til en lang række danske museer. Johannes Larsen Museet takker for et godt og konstruktivt samarbejde, der begyndte for et par år siden med et indledende møde med producenten og siden ledte til det vellykkede resultat.