Johannes Larsen Museet inviterer til Sankt Hans Aften – dog uden bål i år

jun 7, 2023

Traditionen tro inviterer Johannes Larsen Museet til fejring af midsommeren på Møllebakken – dog uden uden bålafbrænding.

Den 23. juni fra kl. 17 til 20 inviterer vi alle til at fejre midsommeren i museets smukke have på Møllebakken. Traditionen tro vil haven være åben, og Kaffehuset vil byde velkommen med åbne arme.

Mange benytter lejligheden til at nyde en lækker picnic i haven, inden aftenens festligheder begynder. Og vi har sørget for et spændende program, der vil få alle i den rette midsommerstemning.

Fejr Sankt Hans aften med musik og lækre delikatesser

Kl. 17-20 kan du nyde lækre kager og kaffe i Kaffehuset eller i museumshaven.

Kl. 18-19 vil man kunne opleve et fantastisk musikalsk indslag ved KÆK, en talentfuld duo bestående af Rasmus Mikkelsen på trompet og Kim Mai Thordsen på tværfløjte. Deres melodiske toner vil fylde haven og skabe en magisk atmosfære.

Kl. 19 vil Jeppe Priess Gersbøll, leder af Johannes Larsen Museet, byde alle gæster velkommen. Sammen vil vi synge fællessangene “Midsommervisen” og “Danmark, nu blunder den lyse nat”, akkompagneret af KÆK.

Velsmagende tapastallerken fra Kaffehusets

I forbindelse med Sankt Hans aften vil der være mulighed for at købe forfriskninger i form af kaffe og kage i Kaffehuset. Desuden er muligt at bestille en sommerlig menu i Kaffehuset, der kan fås som take-away enten til spisning her eller til at tage med hjem. Du kan bestille en lækker tapastallerken ved henvendelse i Kaffehuset senest den 23. juni kl. 14.30. Tapastallerkenen koster kr. 169 kr., inklusive brød og smør. Bestil på tlf. 24 29 87 52 og afhent mellem kl. 17.00 og 17.30.

Vi håber, at vejrguderne er med os, så vi kan nyde en skøn sommeraften sammen. Alle er velkomne til at deltage i festlighederne og være en del af den stemningsfulde midsommerfejring på Johannes Larsen Museet. Vi glæder os til at se dig! ☀️