RUNDVISNING:
KUNSTEN I JOHANNES OG ALHED LARSENS VILLA

Kunstnerhjemmet på Møllebakken rummer en vigtig del af museets samling. Omkranset af villaens arkitektur kan værkerne opleves som dengang, Johannes og Alhed Larsen boede i Villaen. I denne rundvisning stiller vi skarpt på udvalgte værker af blandt andre kunstnerne Karl Isakson, Olaf Rude og Kai Nielsen. Vi kommer også omkring de fortællinger, der knytter sig til ophængningen samt Larsens egne kunstkøb.

Rundvisningen er gratis, når entréen er betalt.

Læs mere om Johannes Larsens Værksted, hvor han skabte en lang række af sine store og kendte værker, samt om Johannes Larsens Villa, som både var et kunstnerhjem og et mødested for samtidens kunstnere.

Du kan også læse mere om Villaen i bogen “Øjeblikke på Johannes Larsen Museet”, som blev udgivet i 2022.

DET PRAKTISKE

Mødested: Vinhuset i haven
Møllebakken 14, 5300 Kerteminde

Mødetidspunkt: Kl. 11.00

Dato: 5/4 – 12/4 – 19/4 – 26/4

Pris: Gratis, når entréen er betalt.

Varighed: 45 minutter.