Åbent atelier: Jens Gregersen maler nye billeder på Johannes Larsen Museet

mar 4, 2024

I uge 11 kan gæster på museet i Kerteminde opleve, hvordan et kunstværk bliver til. Kunstner Jens Gregersen vil nemlig starte op på to nye værker til sommerens udstilling, og alle interesserede kan følge med i processen.

Jens Gregersen udstiller til sommer sammen med svenske Lars Jonsson på Johannes Larsen Museet i særudstillingen Lars Jonsson og Jens Gregersen. Nærvær. De to store fugle- og naturkunstnere udstiller for første gang som duo, og udstillingen vil bl.a. omfatte en række nye værker fra begge kunstnere. Som led i forberedelserne vil Jens Gregersen arbejde på to store dobbelt-billeder på Johannes Larsen Museet i Kerteminde. Billederne skal senere indgå i udstillingen.

Fra tirsdag den 12. marts frem til fredag den 15. marts i museets åbningstid vil Jens Gregersen kunne opleves i den store sal i Samlingen på Johannes Larsen Museet. Der vil være mulighed for at komme helt tæt på det kunstneriske arbejde fra begyndelsen, når atelieret for en stund er rykket fra Gregersens base på Vorsø og ind i museumsrummet.

I løbet af foråret vil der følge flere dage med åbent atelier, og undervejs vil museets gæster kunne følge tilblivelsen af de nye billeder, som den skrider frem. Hvert at de nye værker består af to store lærreder, og motiverne vil være hjejler og skarver i de to nye værker, der er tænkt til den store sal i udstillingsbygningen Vingen.

Læs mere om udstillingen