Bogpræsentation: Fugleliv af Jens Gregersen

apr 3, 2024

Torsdag d. 11. april kl. 15-16 præsenteres Jens Gregersens nye bog ’Fugleliv’ på Johannes Larsen Museet i Kerteminde.

Johannes Larsen Museet inviterer til præsentation af en ny bog af billedkunstner, forfatter og ornitolog, Jens Gregersen. Med bogen ”Fugleliv” formidler Gregersen gennem sin livslange fascination af fuglene.

Bogen, der udkommer på Østfyns Museers forlag, er rigt illustreret i kunstnerens letgenkendelige stil.

Den nye udgivelse giver indblik i et liv levet i tæt samklang med fuglene, landskaberne og den inspiration, forfatteren henter her.

I forhold til sine tidligere udgivelser, er dette en personlig erindringsbog, der udgør et stykke moderne natur- og kunsthistorie.

Torsdag d. 11. april kl. 15-16

• Velkomst ved Jeppe Priess Gersbøll, leder af Johannes Larsen Museet.
  • Billedkunstner og forfatter Jens Gregersen fortæller om bogen og sit liv med fugle.
  • Bogen kan købes på dagen.

Udstilling med Jens Gregersen og Lars Jonsson
Til sommer kan Jens Gregersen og den svenske kunstner Lars Jonsson opleves på særudstillingen ’Nærvær’ på Johannes Larsen Museet.

Det er første gang, de to kunstnere udstiller sammen, og det bliver derfor et unikt møde mellem to af nordens betydeligste naturkunstnere og -formidlere, der begge har fuglene som omdrejningspunkt i deres kunst.
Udstillingen ’Nærvær’ kan ses på Johannes Larsen Museet 29. juni – 6. oktober 2024.

Facts om Fugleliv
Tekst og illustrationer: Jens Gregersen