Væv et værk i Eventyrrummet

nov 15, 2023

Eventyrrummet inviterer alle børnefamilier til at deltage i en spændende vævningsaktivitet, hvor museumsgæster får mulighed for at væve et stykke af et større værk. Denne unikke form for kollektiv kunst giver alle, store som små, en chance for at bidrage til et fælles værk, der symboliserer samarbejde og fællesskab – ligesom vores aktuelle særudstilling KÆDE.

Værket, som vil blive skabt af museumsgæster, er ikke kun en hyggelig aktivitet, men det vil også pynte én af væggene i Eventyrrummet. Dette giver alle besøgende en mulighed for at nyde og beundre det færdige resultat af de mange hænder, der har arbejdet sammen om at skabe noget smukt.

Dette er en enestående mulighed for børnefamilier til at samles og udfolde deres kreativitet, samtidig med at de bidrager til et større kunsthåndværk. Det er en oplevelse, der kombinerer læring med underholdning og efterlader både et varigt minde og et synligt bevis på deres kreativitet.

Børnefamiliernes mødested

I udstillingsbygningen Vingen kan du finde Eventyrrummet fyldt med kreativitet og samarbejde Dette særlige sted er dedikeret til børn og deres voksne, der har en passion for kunst og kunsthåndværk.

Eventyrrummet på Johannes Larsen Museet

Så kom forbi Eventyrrummet, slip fantasien løs og vær med til at skabe et kunstværk, der vil blive beundret af mange. Det er en chance for at være en del af noget større, samtidig med at man hygger sig og lærer noget nyt. Alle er velkomne, og vi glæder os til at se de mange kreative bidrag til Værket.

Særudstillingen KÆDE

Inspirationen til vævningsaktiviteten i Eventyrrummet er hentet fra særudstillingen KÆDE, som kan opleves på Johannes Larsen Museet til og med den 10. december fra tirsdag til søndag kl. 10-16.

KÆDE er en stedsspecifik udstilling, der forholder sig til Johannes Larsen Museet – og herunder de rum, som værkerne vises i.

Det er gruppen CHROMA, der står bag ”Kæde”, og CHROMA  består af strikdesigner Iben Høj, væver/tekstilformgiver Karin Carlander og keramiker Lea Mi Engholm. De tre kunstnere vil gå i tæt dialog med stedet og udfordre både materialet og det visuelle udtryk. For at binde udstillingen sammen benytter Høj, Carlander og Engholm sig af bevidste greb i form af collage, farve og komposition, og bruger aktivt rummenes volumen, lyssætning og naturlige lysindfald.

Du kan læse mere om udstillingen her.

Læs seneste nyheder fra Johannes Larsen Museet: