PÅ TUR MED JOHANNES LARSEN

Udklædt som Johannes Larsen tager museets underviser, kunstneren Ole Vedby Jørgensen, eleverne rundt i Johannes Larsens villa, have og værksted.

Forløbet er dialogbaseret og funderet på fortælling om stedet, personen Johannes Larsen, og om dansk billedkunst fra 1900 til 1930. Undervejs vil underviseren endvidere fortælle om maleteknikker og komposition.

Ole Vedby Jørgensen er en overbevisende skuespiller, og man indfanges hurtigt af hans fortælling, der leveres anekdotisk og med stor overbevisning.

Via kreativ og dialogisk formidling giver forløbet eleverne kendskab til Johannes Larsen og hans liv, livsindstilling og natursyn. Derudover indeholder forløbet læring om kunsten i de turbulente år fra 1900 til 1930 (fra realistisk-, impressionistisk- og til ekspressionistisk maleri), samt viden om farvebrug, malestil og komposition.

DET PRAKTISKE

Sted: Johannes Larsen Museet, Møllebakken 14, Kerteminde
Varighed: 1 time
Målgruppe: 0.-4. klasse

Fag: Dansk og billedkunst
Pris: 800 kr. eller
GRATIS, hvis  skoleklasser  og børnehavegrupper er fra Kerteminde og Nyborg Kommuner.

Skoleklasser og børnehavegrupper har altid gratis entré til museet.
Kontakt: Gudrun Katrine Heltoft på   tlf. 51 29 87 40 eller mail: [email protected]