Jul på Johannes Larsen Museet

nov 18, 2023

Julen nærmer sig, og Johannes Larsen Museet i Kerteminde er klar til at åbne dørene til en magisk juleoplevelse. Museet, der normalt er kendt for sin imponerende samling af kunst og kultur, forvandles til et juleparadis i december måned. Med autentiske omgivelser, spændende udstillinger og en varm julestemning er det det perfekte sted at tilbringe julen med familie og venner.

Fra den 1. til den 23. december samt den 27., 28., 29. og 30. december har Johannes Larsen Museet åbent tirsdag til søndag fra kl. 10 til 16. Det er den ideelle lejlighed til at opleve museet i sin julepragt.

Ét af højdepunkterne er udstillingen Jule- og festborde, der inviterer alle ind i en verden af julestemning og kreativitet. Måske vil du endda blive inspireret til at skabe dit eget festbord derhjemme?

Kaffehuset på museet tilbyder en sanselig oplevelse, der udforsker stedets rige traditioner. Du behøver ikke engang at købe en billet for at besøge Kaffehuset, så det er et perfekt sted at slappe af og nyde julehyggen.

For børn og familier er der Eventyrrummet i udstillingsbygningen Vingen, hvor der er skiftende børneaktiviteter i forbindelse med de spændende særudstillinger.

Jule_og_festborde_2023

Find inspiration til årets unikke julegaver

Museumsbutikken og webshoppen er det rette sted at finde unikke julegaver og adventsgaver til dine kære. Der er et bredt udvalg af varer at vælge imellem, og mange af dem kan også købes online, hvilket gør juleshoppingen nem og bekvem.

Find kunstplakater, kunstkort, spændende bøger inden for kunst og kultur, hobbyartikler, keramik og m.m. i Johannes Larsen Museets skønne museumsbutik.

Julearrangementer og særudstillinger i julemåneden

Derudover præsenterer museet flere særudstillinger i december, herunder Kæde frem til den 10. december, Ida Holm Mortensen (1950-2023) hele måneden og Trækfuglevej – I Thøger Larsens spor | Kirsten Klein og Steen Folmer Jensen fra den 16. december.

Museet byder også på spændende arrangementer, herunder en introduktion til mindeudstillingen med Ida Holm Mortensen den 5. december og en fuldbooket julekoncert Nordisk Jul med Helene Blum & Harald Haugaard den 6. december.

En hyggelig huleaktivitet, der er værd at bemærke, er Juleklippedagen i Skolestuen den 17. december fra kl. 11 til 14. Det er en skøn mulighed for at komme og skabe julemagi med kreativt klippe- og klistrearbejde.

Så tag din familie, børn, børnebørn, venner og alle, du holder af, med på Johannes Larsen Museet for at nyde julestunder i en vidunderlig atmosfære. Museet glæder sig til at dele julemagien med alle besøgende og skabe uforglemmelige minder. Se alle oplevelse i december måned her.

Adresse: Johannes Larsen Museet, Møllebakken, Kerteminde.

Kontakt museet for rundvisninger, julefrokoster og yderligere oplysninger via e-mail på [email protected] eller telefonisk på 65 32 11 77.

Kom og nyd julemåneden på Møllebakken.

Læs seneste nyheder fra Johannes Larsen Museet:

Rylen i det fynske ø-hav

Turen går til Gambøt, Ristinge, Hjortø/Birkholm, Kleven, Avernakø (med forbehold for vind og vejr). Rylen vil derfor ikke være at finde på sin sædvanlige plads i Kerteminde Havn i perioden.

Velbesøgt arrangement: Møde med fuglekunstneren Jens Gregersen

Den 9. juli var der fuldt hus på sommerudstillingen "NÆRVÆR - Lars Jonsson & Jens Gregersen", da fuglekunstneren Jens Gregersen mødte både frivillige og museumsgæster. Arrangementet begyndte med en spændende rundvisning, hvor de frivillige fik en eksklusiv indsigt...